Ruladă cu mere fără zahăr



Ingrediente
  • 2 mere mari Fuji 
  • scorțișoară 
  • extract de vanilie
  • 2 ouă mari
  • 35 grame eritritol 
  • 100 grame făină albă 
  • 5 grame praf de copt
  • un vârf de sare de cuțit 
  • coaja de la o lămâie rasă 
Decor: 15 grame de Eritritol măcinat sau se poate înlocui cu glazura de ciocolată fără zahăr 

Preparare: 
  1. Se spală merele, se dau pe răzătoarea mare și se scurg bine de suc. 
  2. Pe o tavă cu o dimensiune potrivită se tapetează cu o foaia de copt, se adaugă merele pe care le întindeți cu ajutorul unei furculițe. Apoi presărați scorțișoară. Pentru cantitate mica, am folosit tava Yena de 28x20 cm. 
  3. Se preîncălzește cuptorul la 170 grade.
  4. Într-un castron se adaugă ouăle, un praf de sare, aromele și cu ajutorul mixerului la viteză mare se bat până își dublează volumul și se fac albicioase. 
  5. În făină am adăugat praful de copt si am cernut-o peste aluatul de ouă. Tot cu mixerul am îmbinat ingredientele până s-au omogenizat bine. 
  6. Am turnat aluatul peste toata suprafața merelor și am adăugat-o la cuptor pentru 30-35 minute (când devine aurie este gata!) 
  7. Imediat cum este caldă, se adaugă peste ea încă o foaie de copt și un blat de lemn pentru a ne ajuta de el sa întoarcem compoziția invers. Însă să aveți grija să nu va frigeți de la tavă! 
  8. Pe lungimea prajiturei începem să rulăm și să ne ajutăm de foaia de copt. După ce am rulat-o, se lasă împăturită precum o bomboană, cu capetele strânse pentru a nu se desface și se va adăuga la frigider pentru 2 ore. 
  9. Dupa răcirea ei se pudrează cu Eritritol măcinat sau se poate îmbrăca în glazură de ciocolată. 
Pentru o porție dublă, încât să acopere o tavă de cuptor, se va dubla compozitia, însă la îndulcirea cu Eritritol este bine să adăugați treptat și să vă opriți până când considerați că este potrivit de dulce (nu trebuie să exagerați, mai ales că merele Fuji sunt deobicei foarte dulci), gustând din aluatul crud. 

Pofta Bună! 

Comentarii