Kormos - salam de biscuiți grecesc


Numai de la soacră'mea mâncam salamul de biscuiți, așa că azi l-am făcut și eu. Grecii îl numesc Kormos sau Mosaiko , depinde de zona. 

Am folosit: 
  • 2 pachete de biscuiți Petit Beure
  • 250 grame unt 82% grăsime
  • 400 grame lapte dulce condensat (la noi se găsește in magazine sub numele de zaharuho, deși îl puteți face și în casă cu lapte praf, click pe rețeta Jamilei). Nu este laptele condensat care se pune in cafele ori ceai, acest lapte este unul mai gros și cremos, se folosește doar la prăjituri. Cei/cele care locuiți în țările din vestul Europei, îl găsiți în magazinele grecești ori cele turcești care au și produse grecești, cât și cele rusești gen Mixt Markt din Germania. 
  • 20 ml Coniac 
  • un pumn de stafide hidratate (opțional)0
  • 100rame fulgi de migdale (se pot pune alune de padure caramelizate sau nuci) 
  • 70 grame cacao 
  • 60 grame ciocolată neagră (exclus cea amară)


Într-o craticioară se pune untul la topit la foc mic, apoi se pune, cacaoua, ciocolata și laptele condensat. După ce s-au omogenizat, se adaugă într-un bol mai mare și sfărâmați in 2-3 bucăți biscuitii cu mâna, adăugați coniacul și amestecați cu ajutorul unei linguri de lemn. 

Fiindcă hârtia mea de copt era cat mărimea tăvii nu am putut sa vărs conținutul de salam peste aceasta pentru a putea rula, să o fac precum o bomboana 🍬, astfel am pus într-o tavă de chec lunga hârtia și conținutul. Am tasat de fiecare data pentru a se uniformiza bine. 

Se pune la frigider până se întărește și abia apoi se poate servi. Grecii in acest salam pun mult coniac sa se simtă binișor, daca este servit pentru copii, evitați alcoolul și adăugați suc stors de portocale.

Poftă bună!

Comentarii