Tort cu crema de mascarpone stracciatella, zmeura si piscoturi


Un tort pe care mi l-am dedicat zilei mele de nastere de pe 6 Martie, un dulce rapid, gustos si fara coacere. 

Am folosit : 
  • 25 de piscoturi la o dimensiune a tavii de 26 cm 
  • 500 mascarpone
  • 400 ml frisca lichida
  • 1 plic extract de vanilie 
  • 1 plic zahar vanilat
  • 1 plic gelatina granulata pentru creme
  • 150 grame ciocolata cu lapte 
  • 200 grame zmeura congelata + 1 plic de gelatina speciala pentru tarte
  • 1500 grame de zahar + 4 linguri de zahar
  • 1 pachet de biscuiti graham (daca tava are diametrul mai mare folositi 2 pachete)
  • 250 grame unt lasat la temperatura camerei 
  1. Biscuitii i-am facut pudra cu ajutorul blenderului, dupa care i-am amestecat cu untul topit si am amestecat compozitia cu ajutorul mixerului. 
  2. Am uns tava cu putin ulei. Compozitia de biscuiti am asezat-o in mijlocul tavii si am inceput sa asez piscoturile pe lungime unul langa altul, dupa care am tasat blatul de biscuti uniform cu ajutorul mainii. Se adauga tava la frigider pentru 20-30 minute. 
  3. Crema de mascarpone se pune intr-un bol alaturi de 150 grame de zahar, extractul de vanilie si se mixeaza pana se incorporeaza totul. Pe razatoarea mica se rade ciocolata cu lapte si se mixeaza un pic. 
  4. Se prepara frisca din 400 ml de smantana, dupa ce este mixata foarte bine, cand devine ferma se va adauga peste mascarpone si se amesteca cu o paleta. 
  5. Conform instructiunilor de pe plic se pregateste gelatina pentru creme care se va adauga peste crema de mascarpone. 
  6. Crema de mascarpone se adauga peste blatul de biscuti si se va mai adauga la frigider pentru 1 ora. 
  7. Se pregateste dulceata de zmeura la foc mic: 4 linguri de zahar, 1 plic de zahar vanilie, cand zaharul s-a topit si fructele s-au mai zdrobit, au devenit un piure se va lasa la racit. 
  8. Dupa ce dulceata de zmeura s-a racit se adauga gelatina de tarta conform instructiunilor de pe pachet (cu 200 ml de apa) si se mai adauga pentru 1 minute la foc mic amestecandu-se in continuu. Se lasa gelatina de zmeura la racit pana cand capata o usoara textura groasa, dupa care se va adauga peste crema de mascarpone. 
  9. De preferat ca tortul sa stea peste noapte in frigider pentru a se intari crema bine si nu a avea tendinta de a se prabusi gelatina spre crema dupa taierea acestuia. Am patit-o si m-am invatat minte si rabdare sa tai tortul a doua zi. :)) 
  10. Pentru a taia tortul perfect, inmuiati inainte cutitul in apa oparita dupa care il stergeti cu un servet! 




Pofta Buna! 






Comentarii