Prajitura Desteapta

Am indraznit sa o prepar, mereu o tot vedeam pe grupurile culinare de pe Facebook ori de pe diverse site-uri, asa ca azi, zis si facut. Am preparat-o din 5 oua perfecta tavii mele de Yena. 

Am folosit: 

  • 5 oua mari
  • 5 linguri faina
  • 300 ml lapte
  • 200 ml smantana lichida pentru frisca 30% grasime
  • 150 gr zahar
  • 110 gr unt moale (lasat la temperatura camerei)
  • vf de cutit de sare
  • 2 plicuri cu extract de vanilie 
Se separa galbenusurile de albusuri in 2 boluri diferite. 
Se mixeaza bine galbenusurile cu zahaul pana devine o crema, apoi se adauga untul, extractul de vanilie si faina. Se adauga laptele+smantana si se mixeaza pana se incorporeaza compozitia. 
Cu ajutorul mixerului se bat foarte bine albsurile cu un praf de sare pana devin tari, dupa aceasta se adauga peste compozitia de galbenusuri si se amesteca cu o spatula de jos in sos pentru a incorpora bezeaua bine. 
Se unge tava cu unt si se presara putina faina, asta daca nu doriti sa adaugati hartie pentru copt. 
Se preincalzeste cuptorul la 160 grade Celsius. Se adauga compozitia in tava si se lasa la cuptor timp de 1 ora fara a nu se deschide in acest timp usa cuptorului. Se poate verifica la final cu scobitoarea daca s-a facut ori cand este frumoasa si aurie, prajitura este gata. 

Se lasa la racit si apoi se taie. Se serveste cu mult zahar pudra peste.

Editare: Posibil ca am pus 2 extracte de vanilie si nu unul cum este "musai" , prajitura seamana este intre cremsnit si tortul de zahar ars la gust. Excelenta! Reteta am modificat-o un pic, nu am respectat-o cu ceea ce am gasit pe internet: laptele de 500 ml l-am pus in 300 ml si 200 de smantana, as fi pus si in parti egale daca smantana mea era mai multa :) si extractul de vanilie de 2 ori in loc de unul singur. Crema a devenit mai fina si cremoasa. Ma gandesc ca data viitoare sa o fac numai cu smantana lichida. 


Pofta Buna! 

Comentarii