Ciocolata de casa

Pana sa-mi consum laptele praf primit din Romania de la ai mei parinti, pe ultima parte ramasa din el, ieri am facut poftita ciocolata de casa. Nu am respectat ingredientele mari pe care le-am tot citit pe internet, ci am redus la jumatate. Nu "tocam" atata ciocolata, am preparat-o pentru ca o doream de ani buni. 

Ingredientele folosite:
  • 75 ml apa
  • 250 gr zahar pudra
  • 75 gr unt
  • 250 gr lapte praf Aristocrat special pentru prajituri 
  • 40 gr cacao 
  • alune de padure tocata foarte marunt nesarate
  • pufarine 

  1. Intr-o cratita se da in clocot apa cu zaharul si cand acesta s-a topit. Nu se lasa sa se caramelizeze! 
  2. Se adauga untul peste zaharul topit si se amestesteca pana cand acesta se topeste. 
  3. Cratita se ia de pe foc! Se adauga laptele praf care a fost inainte amestecat cu cacaua si daca nu reusiti sa amestecati cu o spatula de lemn, atunci puteti sa o faceti cu mixerul cu spatulele pentru aluat. 
  4. Va deveni precum un aluat. Pentru a nu se lipi de degetele, ungeti-va un pic cu ulei. Nu va temeti, uleiul nu ii schimba gustul ciocolatii. 
  5. Tava se unge cu putin ulei pentru a fi scoasa usor. Se lasa la frigider sau in balcon la rece pana a doua zi, pana cand se intareste. 
Am preferat sa adaug pufarine cele destinate pentru servirea cu lapte si nuca de padure tocata foarte fin.  La umplerea ciocolatii poate fi simpla, fie cu fructe uscate, fie cu alune sau nuci ori orez expandat. 


Ciocolata este fina si foarte gustoasa. La jumatate din cantitate, mi-a iesit circa 500 de grame ciocolata. 


Pofta Buna! :) 

Comentarii