Trandafiri din mere in foietaj

Aceasta reteta o vazusem pe pagina de Facebook, Tasty si de multa vreme mi-am spus ca vreau sa o incerc. Dupa ce mi-am cumparat tava de briose si acasa deja ma asteptau ingredientele, aseara, dupa ce am preparat suberekul , m-am apucat de un desert.

 O reteta foarte simpla si rapida de altfel, iar la umplutura se poate cu aproape orice, idei sa ai si le poti face mai gustoase.

Am preferat sa fac varianta simpla, la a doua incercare voi incerca si cu alte umpluturi, asta din cate am vazut pe Youtube.

Am folosit:

  • 2 mere dulci 
  • 2 pachete de foietaj
  • 4+4 linguri de zahar, scortisoara
  • 100 grame unt lasat la temperatura camerei
  • zahar pudra pentru decor
  • apa
  • jumatate de lamaie stoarsa
  • alune de padure macinate nesarate
De mentionat! Crema de unt nu este obligatorie sa o puneti, se poate exlude si astfel ramane doar scortisoara cu zaharul pudra presarat.
In general ador untul si imi place sa simt gustul lui mai mult.
 
Se spala si se taie merele pe jumatate. Cu ajutorul unei lingurite se scoate cotorul si se taie in felii subtiri de circa 1 mm . Intr-un bol din sticla termorezistent se pun merele feliate si apa cat sa le  acopere, zeama de lamaie , 4 linguri de zahar si se adauga pentru 3 minute la puterea maxima in cuptorul microunde. 

Merele se scurg de zeama, se intind pe un servet pentru a scoate surplusul de apa. 

Se formeaza crema de unt cu 4 linguri de zahar si 2-3 lingurite de scortisoara si cu ajutorul unei furculite se incorporeaza ingredientele. 

Fasiile de foietaj se impart in 6 parti. Se unge cu o spatula cu putina crema de unt peste, se adauga feliile de mere pe o jumatate puse una langa alta, foarte putin suprapuse intre ele, se presara alunele pe crema si se impaturesc cu cealalta jumatate asezata pana la jumatatea merelor. Apoi se rasucesc pana capata forma unei flori, unui trandafiri. 

La ultimele 3 fasii de foietaj am ramas fara crema de unt si astfel 3 trandafirasi au fost umpluti cu un strat foarte subtire de gem de afine, presarat cu alune macinate. 

Se preincalzeste cuptorul la 180 de grade.

Trandafirii din mere se adauga in forma de briose tapetata cu hartie pentru briose si se lasa la cuptor pentru 30-40 de minute. 

Dupa ce s-au facut, se lasa la racit si se pudreaza cu zahar pudra peste acestia. 




Pofta Buna!

Comentarii