Tochitura de porc cu mamaliga


Pentru ca mai aveam o pungulita cu carne de porc deja taiata in bucati , azi doar pentru noi doi am gatit-o rapid.

Ingrediente:

  • 250 grame de carne de porc cu un pic de grasime
  • o ceapa mare
  • 1/2 lingura de smantana
  • un strop de vin rosu dulce
  • o frunza de dafin
  • un catel de usturoi
  • boia dulce si boia iute
  • sare dupa gust
  • ulei de masline
Pentru mamaliga : 1/2 cana malai , apa , sare si 50 grame unt 

Mod de preparare:

Am spalat carnea si din bucatile mai mari le-am mai taiat. Am adaugat un pic de ulei de masline in tigaie, ceapa taiata julien impreuna cu carnea pentru a prinde aroma si a se rumeni foarte putin. Am adaugat, foaia de dafin, boiaua dulce, iute, sarea, putin vin si le-am mai lasat cu capac pentru a prinde aroma. Dupa 10 minute am adaugat si usturoiul taiat fin si smantana, amestecand constant pentru a ingloba totul. Se mai lasa cu capac cam 15-20, amestecand-se in acest timp pentru a nu se prinde.

 In acest timp se face si mamaliga , cu jumatate de cana de malai si apa cat sa acopere malaiul cam cat o palma (eu am masurat din ochi) , 50 grame de unt si sare ... Daca mai necesita apa se mai adauga, desi de avut grija sa nu iasa prea moale, cat nici prea tare. In tot acest timp se amesteca pentru a nu se prinde mamaliga de fundul cratitei/ceaunului. Dupa ce s-a facut, se da deoparte si aveti grija in timp ce se raceste sa mai amestecati din cand in cand pentru a nu face crusta! 

Am servit-o cu branza dulce de vaca si smantana.


Pofta Buna! 

Comentarii