Tigania cu garnitura de chiftele de legume


Poate ca va intrebati ce este Tigania / Τηγανιά ? Este carnea de porc taiata in cuburi si prajita in tigaie. Preparat servit de greci intotdeauna :) . 

  • am avut carnea deja cubulete taiata de la 8 souvlakia (frigaruii) 
  • ulei de masline 
  • sare
  • piper
  • oregano
  • zeama de la o lamaie 
Am scos carnea de pe bete si am pus-o la prajit in ulei de masline. Intre timp am adaugat piper, putin oregano si zeama de la o jumatate de lamaie. Am lasat carnea pana s-a rumenit.Am pus carnea intr-un platon si uleiul de masline din tigaie. Am adaugat sarea, cealalta zeama de la jumatatea de lamaie si o ploaie de oregano. 

Pentru CHIFTELELE DE LEGUME am impartit compozitia in doua parti egale:

Prima compozitie  :                                                                      
  • 2 cartofi medii
  • 100 grame mazare
  • o ceapa mica
  • un morcov 
  • cateva fire de patrunjel
  • 100 grame branza de oaie
  • 1 ou 
  • sare, piper dupa gust 
  • 2-3 linguri de faina
In a doua compotie se respecta tot ce este mai sus, numai ca se renunta de a pune mazare. 

Legumele se spala, se curata si se fierb pana devin un pic moi , cand cutitul sau furculita poate trece cat de cat prin acestea.  Am adaugat la fiert cartofii , morcovii intregi si mazarea. Am taiat ceapa foarte marunt, am adaugat intr-un castron : oul, faina, branza rasa, patrunjelul taiat fin si marunt, pe care le-am amestecat bine sa se incorporeze. Dupa ce legumele s-au fiert, am dat morcovul si cartofii pe razatoarea mare si am amestecat cu restul compozitiei. Mazarea am dat-o prin blender pentru a deveni un fel de piure, nu conteaza daca mai raman si boabe de mazare intregi, dupa care am adaugat si pe ea peste restul ingredientelor din castron. Se amesteca bine. Aceasta compozitie se poate prajii in tigaie sau sa se faca si la cuptor. 
In uleiul incins din tigaie, am inceput sa creez chiftelute de diferite marimi (se pot da si prin pesmet) si le punem sa se prajeasca pana se rumenesc pe ambele parti. Se scot pe un platou cu hartie absorbanta (pt a lua surplusul de ulei din ele) si se pot servii calde sau reci . 
Aceeasi compozitie din 2 cartofi, o ceapa, un morcov, patrunjel, branza rasa, 1 ou , sare, piper, faina se face exact ca cea cu mazare. 

In compozitia celor doua se pot adauga si 2 catei de usturoi ... am vrut dar am uitat sa pun :)) ...

Ca si salata se poate servii alaturi de un tzatziki , o salata greceasca sau de castraveti :) ...


Pofta Buna!

Comentarii