Ciorba ardeleneasca cu pui

Ideea mea a fost o ciorbita de cartofi, desi a iesit cu totul altceva, din cauza ca am adaugat un ingredient pe care-l ador : "tarhonul", asta mi-a adus aminte de frumosul Ardeal :


  • Am folosit doar aripioarele si gaturile de la 2 pui pe care ii gatisem zilele trecute. Pe langa acesta mai ai nevoie de:
  • o ceapa mare
  • 2-3 morcovi
  • o rosie dezpielitata mare
  • un dovlecel
  • o telina mica
  • 2 ardei grasi maricei
  • 2 linguri de tarhon (eu am avut pus in sare la borcan, desi se poate folosi si uscat)
  • 2 cuburi de pui Knorr 
  • un ou
  • 4-5 cartofi medii
  • 200 grame smantana
  • cateva fire de patrunjel
  • puiul meu nefiind asa gras, am pus o lingura de ulei de nuca de cocos (se poate pune ulei de masline sau de floarea soarelui) 
  • 2 linguri de bors Maggie 

Carnea se spala, se pune la fiert in 2 litrii de apa si in momentul cand fierbe se spumuieste. Se adauga zarzavatul, legumele care inainte au fost curatate si taiate in bucatele potrivite, se mai completeaza cu apa daca mai necesita si se asezoneaza, lasand sa fiarba bine toate. Am adaugat intre timp cele 2 cuburi Knorr, tarhonul si patrunjelul l-am taiat marunt. Dupa ce s-au fiert se stinge focul sub ciorba. Galbenusurile se bat bine impreuna cu smantana, se adauga cateva polonice cu ciorba fierbinte, le amestecam si apoi turnam compozitia peste ciorba.

Acrirea ciorbei se face dupa bunul plac, eu am preferat sa pun 2 linguri nici prea rase si nici cu varf de bors de la Maggie.
Ciorbita am servit-o alaturi de un ardei iute (ciusca) si cu o felie de paine care continea bucatele de branza in interior... o minunatie! 

Pofta Buna!

Comentarii