"Baniţă" - Placinta bulgareasca


O veche prietena din Bulgaria ne-a vizitat in Germania si cat a locuit la noi a preparat si aceasta placinta bulgareasca "Banitza" , stiu ca toti am fost incantati de gustul ei si dupa aproape 1 an am zis sa o prepar si eu singura, notandu-mi la acea data ingredientele in caietul meu de retete. 

Aveti nevoie de: 
  • foi de placinte turcesti cele care sunt facute manual, au o alta textura a mea cntinand 6 foi de 1000 gr pachetul 
  • 500 grame branza de capra sau telemea de vaca 
  • 300 ml smantana lichida grasa de 19% 
  • 5 oua mari
  • 250 grame unt de 82% grasime pentru uns foile
  • o tava rotunda cu diametru de 60 cm unsa cu unt
Prepararea pas cu pas: 
  1. Se topeste untul la bain-marie. Se adauga prima foaie de placinta, se unge cu untul topit.
  2. Branza se da pe razatoarea mare si se amesteca cu cele 3 oua intregi. Branza rasa se adauga peste prima foaie ce a fost inainte unsa cu unt si tot asa se continua pana se termina compozitia. 
  3. Se va pune ultima foaie de placinta si se va turna peste ea cele 2 oua batute bine cu smantana. 
  4. Se adauga in cuptorul preincalzit la 180 de grade si se va lasa sa se rumeneasca circa 35 minute. 
Daca branza este usor sarata, placinta la final se poate servi si cu zahar pudra vanilat. 


                                                                            Pofta Buna!


Comentarii