Supa crema de rosii cu orez

Una dintre cele mai sanatoase supe pe care mi le faceau parintii mei pe cand eram mica, din pacate nu le-am facut din rosii ci din suc cumparat din comert. Rosiile din Germania sunt fara gust, cu toate sucul de rosii bio pe care l-am luat din oras a dat gustul supei pe care mi-o faceau ai mei de fiecare data.

Am folosit: 
  • 2 cutii de 500 ml fiecare suc de rosii bio
  • 1 litru apa
  • sare, piper 
  • o lingura rasa de zahar
  • un ardei rosu 
  • un morcov
  • 2 cepe potrivite (o ceapa rasa si una intreaga) 
  • 2 foi dafin
  • 3 linguri ulei de masline
  • o lingura cimbru uscat 
  • patrunjel proaspat
  • 2 catei de usturoi
  • un pumn de orez


  1. Legumele se spala , se curata si se vor rade direct in cratita pe razatoarea mica : morcovul, usturoiul si pe cea mare ardeiul si ceapa. Doar o ceapa se va rade si cealalta se va pune in supa pentru a fierbe. 
  2. Se adauga peste legumele rase cele 3 linguri de ulei de masline si se lasa la foc potrivit pentru a se inmuia legumele. 
  3. Se va adauga dafinul, zaharul si cimbrul peste legume. 
  4. Dupa circa 5 minute se adauga sosul de rosii impreuna cu 1 litru de apa. 
  5. Se va adauga si orezul si se va adauga si ultima ceapa intreaga curatata de coaja. Ceapa va da un gust aparte supei. 
  6. Se condimenteaza dupa gust. 
  7. Foile de dafin se vor scoate si se lasa sa se fiarba la foc mic cu un capac. 
  8. Supa este gata cand orezul este facut.
  9. La final se toaca marunt patrunjel. 

Supa se poate servi si cu bucatele de branza de oaie peste sau paine prajita. 


Pofta Buna! 




Comentarii