Sirop de menta

Decat sa mai cumpar din comert sau cum a fost in cazul meu nici nu l-am gasit la magazinele recomandate, nu-l aveau pe stoc, asa ca drumul meu a fost catre unul turcesc de a cumpara un buchet gros de menta proaspata . 

Siropul de menta se prepara foarte rapid, trebuie sa stii cand sa te opresti pentru a-l scoate de la oparit pentru ca are tendinta de ai schimba gustul din dulceag intr-unul amar. 

Cantitatea iesita este pentru fix unui borcan de 800 grame. 

Ai nevoie de : 

  • un buchet de menta cat sa acopere un castron plin ochi cu numai de frunze menta 
  • 600 grame zahar
  • 600 ml apa
  1. Din 3/4 de frunze de menta le-am pus intr-un blender cu 100 grame de zahar pentru a-l toca foarte marunt. 
  2. Restul de frunze de menta isi asteptau randul pentru urmatorul proces. 
  3. Intr-o cratita am pus 500 ml apa cu zaharul la fiert. Am lasat pana cand a devenit un sirop si am adaugat frunzele de menta. 
  4. Intr-o alta craticioara cu 100 ml de apa si menta tocata in blender am adaugat-o pe foc pana a dat in clocot, nu trebuie sa se formeze un sirop. 
  5. Cu ajutorul unui tifon pus in 2-3 straturi , pentru a strecura bine compozitia de menta din craticioara intr-un bol . Sucul inchis la culoare se adauga peste cratita unde se va forma siropul . 
  6. Se va lasa cam 10 minute pana se ingroasa siropul si se scot frunzele de menta cu ajutorul unei strecuratoare. 
  7. Culoarea siropului va deveni verde , nicidecum culoarea mierii! 
Siropul de menta se va pastra la frigider pentru 3-4 saptamani! 

Il puteti folosi la sucuri servite cu lamaie si gheata ori la prajituri :) . 

Comentarii