Prajitura cu menta si ciocolata


Siropul de menta l-am facut special pentru prajituri, ador menta in combinatie cu ciocolata. 
Prajitura cu menta a iesit super pufoasa, ca sa o asez in farfurie a trebuit sa-i tai un pic din burta ca mi-a crescut exagerat de mult si in ultimul rand aromata si racoroasa de la menta. 

Am folosit: 

  • 350 gr faina
  • 280 grame zahar (mi-a fost teama sa pun 300 de grame din cauza siropului foarte dulce de menta si astfel am redus zaharul)
  • 150 ml sirop de menta vezi reteta aici 
  • pentru ca siropul nu avea culoarea intensa de verde , am adaugati cativa stropi de verde alimentar 
  • 1 plic zahar vanilat
  • 100 grame nuca de cocos
  • 1 plic pudra de copt 
  • 4 oua 
  • un varf de cutit de sare Himalaya
  • 100 ml ulei 
  • 200 grame iaurt
  • 200 grame ciocolata neagra (80% cacao) + 100 grame de ciocolata cu lapte
  1. Cuptorul se va preincalzi la 180 de Grade Celsius
  2. Se mixeaza foarte bine toate ingredientele de mai sus cu ajutorul mixerului pentru a evita formarea cocoloaselor de faina. Se va obtine un aluat cu o consistenta fluida si omogena. 
  3. Se tapeteaza tava cu o hartie de copt pe care o vom uda inainte si o vom scurge de surplusul de apa. 
  4. Se taie ciocolata cu un cutit lasandu-se in bucati mici si mari. 
  5. Asezam bucatile de ciocolata in tava si apoi aluatul peste ea. 
  6. Se va coace prajitura pentru 25-35 de minute la 180 de grade Celsius. 
  7. Dupa ce va fi gata se va lasa la racit , dupa care o vom rasturna pe un platou si vom indeparta cu grija hartia de copt. 
  8. (Optional) Dupa preferinta, o puteti pudra cu zahar vanilat , o veti taia patratele sau romburi si o serviti! 

Pofta Buna!

Comentarii