Placinta dobrogeana cu mere

Ca tot sunt dobrogeanca si cum tinutul nostru este faimos in prepararea placintelor, poate ca si din cauza influentelor pe care le-am dobandit de la greci si turci, nu am mai stat pe ganduri si m-am apucat de o placinta cu mere.


Weekendul cum trece rapid, incerc sa fac cate putin din fiecare, asa ca de foi de placinte facute in casa nu am avut timp si am preferat sa le cumpar din comert. 

Aveti nevoie de:
  • un pachet de foi de placinte
  • 2 kg de mere aromate 
  • o cana de zahar, desi se poate si mai putin din cantitatea acesteia, totul tine de cat de dulci sunt merele
  • nuci macinate
  • stafide
  • scortisoara
  • 2 plicuri de zahar vanilat
  • zeama de la o lamaie
  • coaja rasa de la o lamaie
  • unt 
  • pesmet

Se pregatesc merele: se spala si se dau pe razatoarea mare. De data asta am preferat sa nu le mai scot coaja. Le-am pus in cratita cu 3 bucatele de unt, zeama si coaja de la lamaie, zaharul si din cand in cand am amestecat si am asteptat pana cand sucul se evapora, atunci cratita se ia de pe foc. Se adauga aromele: scortisoara si nucile pisate marunt si se amesteca. Merele se lasa sa se raceasca.

In tava de la cuptor se pun 3-4 foi de placinte unse intre ele cu unt topit sau margarina. La ultimul strat de foaie unsa se presara putin pesmet si compozitia de mere in strat subtire, apoi se ruleaza si la final dupa ce ati format rulourile de placinta le veti unge cu unt topit. Din aceasta compozitie mi-au iesit 3 placinte si una jumatate.

Se adauga in cuptorul preincalzit la 180 de grade pentru 30-35 de minute.


La final, se poate presara zahar pudra peste placinta.


Pofta Buna!

Comentarii