Iahnie de fasole cu muraturi

Niciodata nu-mi iese la fel mancarea de fasole , mereu are alt gust, desi asta m-a uns pe suflet la cat de mult a fost apreciata. 

Am folosit:
  • 500 grame fasole 
  • sare, piper, oregano, cimbru 
  • 400 grame conserva de rosii in sos propriu si tocate 
  • 2 morcovi 
  • 2 cepe
  • cateva fire de patrunjel
  • o lingura de pasta de rosii cu tot felul de mirodenii picante - facuta in casa de tatal meu 
  • ulei de masline 
  • 3 frunze de dafin
Lasata de cu seara fasolea in apa si dimineata pusa la fiert in 2 ape pentru a se inmuia bine. Ultima apa nu o aruncati! In acest timp cat fasolea era pe foc, intr-o tigaie am prajit ceapa tocata marunt , morcovii rasi pe razatoarea mica pana s-au inmuiat, apoi am adaugat o lingura de pasta de rosii picanta , conserva de rosii si le-am amestecat bine , din cand in cand luam apa de la fasole si puneam peste pentru a face un sos mai mult. 
Fasolea impreuna cu apa am pus-o intr-o tava si mestecand usor de jos in sus pentru a nu sfarama bobul de fasole cu sosul de rosii. Am pus dupa gust sarea, piper mai putin , oregano , cimbru si 3 frunze de dafin. Am pus capacul peste tava si am lasat la cuptor la 250 grade C pentru 30 minute si alte 25 minute fara capac sa mai scada din sos.

Iahnia de fasole am servit-o cu muraturi de vinete, ardei si usturoi. 


Pofta Buna!

Comentarii