Friptura de porc si mazare cu cartofi

Cateva bucati de carne in numar de 4 si a cincea a fost furata de pisica (serios vorbesc) lasate la dezghetat peste seara. Scuzele mele ca nu le cunosc din ce parte a porcului sunt :)) , daca sunt bune de mancat, nu prea mai conteaza din ce parti vin :)) asa ca sa nu le prajesc, le-am pus la cuptor cu putin ulei de masline, sare, piper, pudra de usturoi, oregano si rozmarin. Se lasa la 220 grade Celsius la cuptor pana cand carnea este facuta.

Cat friptura se facea, am pus repede si de o mancare de mazare cu cartofi. Am folosit:
  • 1000 gr de mazare verde congelata 
  • 2 morcovi
  • 3 cartofi 
  • paprika dulce
  • piper, sare
  • marar proaspat
  • 200 ml de suc de rosii 
  • 2 cepe 
  • 3 linguri ulei de masline
  • putina faina (optional)
  • o legatura de marar
  • 3 catei de usturoi
Prima etapa spalam legumele si le curatam . Ceapa am taiat-o solzisori, usturoiul taiat fin, impreuna cu o lingura rasa de paprika si am pus-o la calit in ulei pana a devenit sticloasa. Dupa aceasta am adaugat morcovii taiati, cartofii taiati in bucatele, mazarea si apa cat sa acopere. Am lasat la foc mediu cratita acoperita cu capac, pana cand legumele se vor inmuia . Doar in cazul ca mai necesita se mai pune putina apa, cel putin o cana. Din 2 linguri de faina si sosul de la mancarea de mazare am format o pasta fluida si am adaugat-o i cratita. Sosul devine mai gros, asta daca doriti.

Cand mancarea de mazare este aproape gata se adauga sosul de rosii, se condimenteaza cu sare, piper dupa gust si la final se adauga mararul. 

La final cand friptura s-a facut, am pus intr-o tava felii de paine la cuptor pe care am stropit-o cu ulei de masline, am presarat un pic de sare si oregano, lasand-o sa se aureasca pe ambele parti la 230 grade Celsius pentru 3-4 minute.


Pofta Buna!

Comentarii