Cous-cous cu legume (de post)

Mereu auzeam de acest cous-cous si m-am intrebat ce gust are!?! Fara sa iau ceva important din market, l-am zarit pe raft si am zis sa incerc sa fac si eu ceva din el. Dupa ce am scormonit internetul bine, am gasit o reteta care se incadra preferintelor mele, impreuna cu legume. Nu pot sa spun ca ma dau in vant dupa acest cous-cous , la gust este exact cu cel al pastelor fainoase, nu m-a dat pe spate cu ceva anume, oricum modul sau de a fi combinat cu vegetale este chiar bun. Voi incerca sa gatesc din el si alte variante de mancaruri , poate pana la final papilele mele gustative isi vor schimba parerea (in bine) ...

Ingredientele folosite:
  • 150 g cous-cous
  • 100 g legume congelate
  • o ceapa
  • ulei, sare, piper
  • 2 linguri de suc de rosii
  • patrunjel
  • tarhon (optional) 
  • oregano 
  • un catel de usturoi (optional)
Am respectat cerintele de pe punga de la cous-cous. Am pus la fiert apa, sare , ulei si cous-cous pentru 15 minute pana se umfla. In acest timp, am preparat legumele intr-o tigaie wok . Am pus un strop de ulei de masline, ceapa se taie marunt fin , usturoiul l-am dat pe razatoarea fina s le-am lasat sa se inmoaie pana devin sticloase. Apoi am adaugat legumele si cu un sfert de apa pentru a se inmuia mai rapid. Dupa ce cous-cous-ul s-a facut, l-am scurs intr-o sita de apa (nu chiar toata) si am adaugat-o peste legume. Am mai lasat cous-cous-ul sa ia din mireasma legumelor. Mai spre final am adaugat sucul de rosii, sarea, piperul, tarhonul si oregano , amestecand sa nu se prinda si am mai lasat cu capac cam 5 minute. 

Se serveste cu o ploaie de patrunjel peste. 


Pofta Buna!

Comentarii