sâmbătă, 6 decembrie 2014

Ciorba de perisoare cu sos de ou si lamaie "Giouvarlakia"

Una dintre ciorbe preferate este Giouvarlakia avgolemono (ciorba de perisoare cu ou si lamaie) ... :) , pana acum am mancat-o facuta de altcineva, desi, azi e prima data cand o fac si a iesit exact asa cum o stiam.

Am folosit : 
  • 300 grame de carne tocata de porc
  • o cescuta mica cu orez cu bob rotund pentru carnea tocata
  • o jumatate de cana cu orez
  • o ceapa 
  • zeama si un sfert de la o lamaie
  • 2 oua
  • sare, piper
  • un cub Knorr de legume (asta pentru a nu mai pune sare in ciorba) 
  • un morcov 
  • margarina sau unt 
  • patrunjel
  • putina faina
 Am pus intr-un castron : carnea tocata cu un ou, orezul, patrunjelul tocat marunt, un sfert de zeama de lamaie, sare, piper dupa gust pentru a prepara perisoarele. 
Intr-o cratita se pun la foc mic-mediu 2 linguri de margarina sau unt pentru a se topii , putina apa cat sa se incalzeasca cat de cat, apoi perisoarele inainte de a le pune in cratita le-am tavalit prin faina . Apa trebuie sa acopere perisoarele in cratita. Se va mai pune apa doar daca este cazul, daca orezul e umfla si atunci se mai adauga o cana de apa si numai daca doriti ca ciorba sa fie mai lichida de cum este mai puneti inca jumatate sau o cana de apa peste. Apa trebuie sa fie calduta. Am adaugat orezul si morcovul dat pe razatoarea mica. Am lasat pana perisoarele s-au fiert. Am preparat avgolemono dintr-un ou si zeama de la o lamaie, batand bine pana s-au omogenizat. Am luat 1-2 polonice lichid din cratita si am pus peste compozitia de ou+lamaie, dupa care turnand foarte incet peste ciorba. Se amesteca usor cu o lingura pentru ca sosul sa se inglobeze bine. Mai lasati la fiert cam 15 minute cu capac. 


La final, fiecare isi pune in farfurie piper deasupra ciorbei.

Timpul de preparare este de 1 ora. 


Pofta Buna!!

0 comentarii:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...