Placinta Cu Branza - (Reteta greceasca - Tyropita )


Am folosit:

- 500 grame branza de oaie
- 50 ml lapte
- 3 oua
- un pachet foetaj (continand 2 foi) 

Am sfaramat branza cu furculita, am adaugat ouale intregi si laptele.
Am uns tava cu unt, primul foetaj l-am intins , am mai fost nevoita sa tai pe margini pentru ca era prea mare, am adaugat branza peste si am pus ultimul foetaj. Am portionat placinta de dinainte pentru a-mi usor de a o scoate bucatica cu bucatica. 

Am batut un ou cu putin lapte si am turnat peste placinta. Cuptorul preincins de dinainte la 180 grade, am lasat-o pentru 35 minute (totul depinde de cuptorul pe care-l aveti, poate sa necesita mai putin ori mai mult. 

Dupa ce s-a rumenit, am lasat-o sa se raceasca, am taiat-o pe formele cutitului si se poate servi simpla ori alaturi de un fel de mancare. 



Pofta Buna!

--------------


Τι χρειαζόμαστε:

  • 1 πακέτο σφολιάτα (2 φύλλα)
  • 500γρ αγελαδινό τυρί
  • 3 μεγάλα αβγά
  • λίγο γάλα (50ml)
  • 1 αβγό (για να αλείψουμε το πάνω φύλλο)

Πώς το κάνουμε:

  1. Αφήνουμε τη σφολιάτα να ξεπαγώσει περίπου 20'.
  2. Λαδώνουμε ένα ορθογώνιο ταψί ή τη λαμαρίνα του φούρνου και απλώνουμε το ένα φύλλο.
  3. Σ'ένα μπολ χτυπάμε τα αβγά, θριμματίζουμε το τυρί μέσα και λίγο γάλα και ανακατεύουμε.
  4. Ρίχνουμε όλο το μίγμα πάνω στο φύλλο, αφήνοντας όμως κενό γύρω γύρω στις άκρες του φίλου. Από πάνω βάζουμε το άλλο φύλλο και πατάμε γύρω γύρω τις άκρες μ'ένα πιρούνι.
  5. Χαράζουμε το πάνω φύλλο μ'ένα μαχαίρι και αλείφουμε όλη την επιφάνεια με το αβγό.
  6. Ψήνουμε στους 180°C για περίπου 25΄-30', μέχρι να φουσκώσει και να ροδίσει καλά.

Comentarii