Tort cu spuma de fructe de padure

Pentru ca aveam de ceva timp fructe de padure congelate de la Lidl, am decis ca ieri sa le fac safteaua.

  • Incalziti cuptorul la 180ºC.

 PENTRU BLAT DE 26 CM:

 100g de unt moale
100g de zahar fin
100g de faina
 1 lingurita praf de copt
1 lingurita extract de vanilie
2 oua

  •  Pentru blat am batut cu mixerul zaharul cu untul, apoi am adaugat amenstecand faina, praful de copt, vanilia si cele doua oua. Compozitia se toarna in forma cu fund detasabil cu diamentrul de 26 cm, tapetata cu hartie de copt. Am lasat 30 minute pentru a se coace si a creste cat de cat.
  • Dupa ce blatul este gata, se scoate din cuptor pentru a se racii complet. Am inlocuit hartia de copt cu o alta pentru a pune pe forma de tort.

 PENTRU SPUMA:

500g fructe de padure
zahar pudra (dupa gust)
1 plic de gelatina
 3 albusuri
140g de zahar brun, fin
300ml de friscă lichidă, batuta

 Am stors fructele congelate de sucul lasat, am presat 2 linguri de zahar pudra peste si le-am dat prin blender pentru a face un piure. 1 foita si jumatate de gelatina am adaugat-o in apa calduta pe care l-am amestecat cu piureul de fructe. 

Am preparat bezeaua batuta din albusuri si zahar, pe care am incorporat-o cu piureul si apoi cu frisca batuta bine. Blatul se pune in forma de tort, apoi am adaugat compozitia peste, adaugand-o pentru 1 ora la congelator. 
Forma tortului se indeparteaza dupa scoaterea din congelator si se orneaza. 

La final, dupa ce am scos tortul din congelator, am facut o glazura de ciocolata din 50 grame de zahar, 200 grame de ciocolata neagra (52% cacao) , 150 ml lapte , o folie de gelatina si 50 grame unt.  La bain-marie am rupt ciocolata in bucatele si am pus-o pentru a se topii. Laptele l-am incalzit pentru a topii gelatina pe care l-am adaugat treptat in ciocolata topita, dupa care am adaugat untul , zaharul si amestecand continuu (nu pe focul direct, tot pe bain-marie) . Dupa ce s-a facut glazura, am lasat-o la racit si apoi am intins-o cu o spatula pe tort, lasand ca sosul de ciocolata sa curga in voia lui, nu am dorit sa fie uniform. 

La ornat este alegerea dumneavoastra, eu am azvarlit cateva bombonele pentru decor. 

Tortul se poate tine si in congelator (daca vreti sa arate ca o inghetata), cat si in frigider.



Pofta Buna!

Comentarii