Prajtura cu banane si nuci


Vroiam din nou ceva dulce sa am prin casa, asa ca dupa ce am terminat de preparat supa Fakes, m-am apucat de o prajitura cu banane si nuci macinate. Prajitura a fost inspirata de pe blogul Laurei cu o mica improvizatie in reteta.

Prajitura mea este sub forma unui chec. Se poate turna aluatul in forma rotunda de 24-26 cm, desi si in 2 tavi de chec nu prea mari. 

  • 300 g faina
  • 200 g zahar
  • 100 g nuci macinate
  • 4 oua
  • 100 g unt
  • 100 ml lapte
  • 3 banane (200 g pulpa)
  • 3/4 plic praf de copt
  • 1 varf cutit sare
In bol am adaugat untul la temperatura camerei impreuna cu zaharul si un varf de cutit de sare si am mixat circa 3 minute pana se omogenizeaza. Aveti grija ca nu trebuie sa mixati pana devine o crema fina, ci doar pana la omogenizare. Ceea ce am schimbat eu in reteta este ca in cea originala de la Laura, se adauga ouale intregi unul cate unul. In schimb, am separat galbenusurile de albusuri. In bolul cu untul, zaharul si sarea, pe rand am adaugat un galbenus de ou si am mixat. Albusurile le-am batut separat intr-un bol cu 2 linguri de zahar pana au devenit o bezea tare. 

Se curata banenele de coaja si le-am pisat cu furculita pana a devenit un piure. Nuca am macinat-o in blender. 

Aceste doua: piureul de banane si nuca macinata se adauga in compozitia de unt si se amesteca cu o spatula. Se adauga cele 100 ml de lapte rece si se amesteca din nou. 

Faina si praful de copt se amesteca impreuna si o cernem treptat peste compozitie. 
Nu se amesteca prea mult dupa adaugarea fiecarui ingredient, ci numai pana ce le inglobam in aluat. La mixer puteti renunta dupa ce ati mixat untul cu zaharul.

Bezeaua se inglobeaza in compozitie, amestecand usor de jos in sus.

Tapetam formele de chec cu unt si faina si adaugam aluatul peste. 

Se coace la 170°C cuptor preincalzit pentru 30-40 minute. 

Reteta o puteti adauga si in forme de briose ! 


Dupa ce s-a racit checul, se orneaza cu zahar pudra si se serveste langa o cana de lapte.

 Este absolut de delicioasa!!!



Pofta Buna!



Comentarii