Prajitura cu mere


Reteta o am de la mama, una simpla si rapida si pentru ca de mult duceam dorul dupa aceasta prajitura, m-am gandit sa o fac in seara asta. 

Am folosit 10 linguri de ulei, 10 linguri de zahar, 10 linguri de lapte , un ou,  500 gr de faina, un pliculet praf de copt, un varf de cutit de sare, arome: coaja rasa de lamaie, zahar vanilat si pentru umplutura: 1 kg de mere, zahar dupa gust si scortisoara.

Intr-un castron se pune uleiul, zaharul, oul, laptele, sarea si aromele care amesteca bine pana la topirea zaharului, faina se pune usor cu lingura amestecand in acest timp pentru a se incorpora in compozitie. Pana cand aluatul este gata de framantat pe masa de lucru, in prealabil cu o ploaie de faina pt a nu se lipi. Coca nu trebuie sa fie nici moale cat sa se lipeasca de maini, dar nici tare. Se impart in 2 bucati. 

Intre timp spalati merele, le curatati, le dati pe razatoare si le puneti la calit cu zahar si scortisoara dupa gust. Am folosit mere golden pentru a nu nevoita sa pun prea mult zahar in compozitie.

Tava se unge cu unt si apoi usor se tapeteaza cu faina. Prima foaie o puneti in tava, o intepati usor cu furculita pentru a evita de a iesi basicute si o lasati in cuptorul incins pentru circa 5-6 minute pentru a capata o culoare alba. Am pus merele calite peste foaie si deasuprea lor am revenit cu a doua si am repetat operatia cu intepatul aluatului. 

Am bagat-o in cuptor pentru 40-45 minute. 

Dimensiunea tavii a fost de 32/23. 

La final, cand o scoateti din cuptor, prajitura se portioneaza egal si se consuma rece, dupa ce ati trecut cu o ploaie de zahar pudra peste ea. A se evita sa taiati prajitura cand este rece, deoarece se va crapa !



Pofta Buna!

Comentarii