Paine de casa cu lapte

Painea este pufoasa, gustoasa, desi nu a vrut sa-mi creasca mai mult, asa cum ma asteptam ... 

Am folosit cam 600 grame faina cernuta, 9 grame de drogdjie uscata, o lingurita rasa de sare, o lingurita si jumatate de zahar, o lingura de ulei de masline, 250 grame de lapte la temperatura camerei si un galbenus de ou . 


Am cernut faina intr-un castron, am facut un crater si am pus  drojdia, zaharul, sarea, uleiul si laptele l-am adaugat in tot acest timp cand am amestecat, treptat. Am obtinut un aluat moale si usor de modelat, putin lipicios la inceput (daca credeti ca aluatul mai cere faina ori lapte, mai puneti). 

Pe suprafata de lucru am pus o ploaie de faina si am framantat aluatul vreo 5 minute. Aluatul se pune iar in castron la loc ferit de curent si foarte calduros, acoperit de un prosop de bucatarie pana cand isi dubleaza volumul (circa 1 ora si jumatate).

Dupa ce coca a crescut, am pus faina pe masa de lucru si am modelat in forma dorita. Am uns tava cu unt si am presarat cu faina. Se pune aluatul in tava de copt pentru 40 minute la 220 grade Celsius si am uns painea cu "emulsie" din galbenus de ou cu lapte pentru ca paine sa capetere o nuanta aurie. 

Observatie ! Verificarea painii pentru a stii cand trebuie sa fie scoasa din cuptor , trebuie sa sune a gol cand bateti pe fundul acesteia!  




Pofta Buna!

Comentarii