joi, 2 ianuarie 2014

Semiluna cu nuca

 Al doilea dulce pe care l-am pregatit pentru Revelion a fost prajitura mea favorita pe care mama mereu mi-o facea, semiluna cu nuca. Astfel, pentru a fost prima data si am fost mandra ca mi-a iesit exact ca al mamei si de fel mi-a fost apreciata de catre prietenii mei greci.

De ce ingrediente ai nevoie?
- 7 oua
- 7 linguri de zahar
- 7 linguri de faina (eu am folosit faina care are in compozitie deja praful de copt, marca Giothis)
- un plic praf de copt
- 100 grame nuca macinata
- zeama de la o lamaie mare
- coaja rasa de lamaie de la 1-2 lamai
- un varf de sare
- 2 plicuri de vanilie  
- 200 grame unt
- zahar pudra pentru ornat

Mod de preparare:

Intr-un bol adaugam 4 oua intregi si de la alte 3 oua numai galbenusurile, le amestecam impreuna cu 5 linguri de zahar si 200 grame unt cu mixerul, adaugam intre timp varful de sare, aromele, zeama de lamaie, plicul de praf de copt si faina. In alt bol batem cele 3 albusuri pana devin ca o bezea foarte tare si adaugam treptat alte 2 linguri de zahar si le batem cu mixerul. 
Inglobam bezeaua in compozitia de dinainte , amestecand cu o spatula de lemn de la fund spre afara, pana u se mai vede albul bezelei. 
Ungem tava cu unt si o tapetam cu faina ori puteti folosi si hartie de copt.
Turnam compozitia obtinuta si deasupra presaram nuca macinata nu foarte mult.

Timp de coacere 30-35 minute la 160 grade celsius. Daca trece testul scobitorii, atunci o scoatem din cuptor, o lasam la racit, dupa care o taiem cu ajutorul unei forme de semiluna sau cu un pahar si formam semilune. Se presara zahar pudra si se poate servi.   
 



Pofta Buna!

0 comentarii:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...