miercuri, 1 ianuarie 2014

Placinta cu branza dulce si stafide


Am fost nevoita sa gatesc romaneste la o adunare intre prietenii mei greci de Revelion, asa ca am ales sa fac placinta cu branza dulce cu stafide si cu norocoasa moneda pe care am ascuns-o in compozitie :) . 

Ce ingrediente iti trebuiesc? 

- un pachet de foi de placinta (nu le-am folosit pe toate, asta din cauza tavii care a fost ceva mai mare)
- 620 grame de branza dulce
- 5 oua (4 pentru compozitie si 1 pentru fata placintei)
- arome : un plic de zahar vanilat si coaja de la 1-2 lamai medii
- 200 grame stafide
- 500 grame de iaurt gras
- 170 gr zahar
- 3 linguri de gris
- un praf sare
- zahar pudra pentru ornat
- o lingurita de unt pentru ungerea tavii
- ulei pentru uns foile 
- 3-4 linguri lapte

Se preincalzeste cuptorul la 180 grade celsius si pana sa o punem la cuptor, pregatim compozitia intr-un bol: branza, cele 4 oua intregi, zaharul, grisul, iaurtul, un varf de sare, stafidele, aromele pe care le amestecam bine. Ungem tava cu unt si incepem sa aplicam foile de placinta. La inceput eu am pus 3 foi , am pus compozitia, am ascuns banutul de 1 euro invelit in staniol, am pus alte 4 foi pe care le-am uns cu ulei. Peste placinta am batut oul cu 4 linguri de lapte si am pus peste placinta.

Timp de coacere: 35-40 minute

Dupa ce s-a copt si s-a lasat sa se raceasca, am presarat intr-o ploaie de zahar pudra peste placinta, apoi o puteti taia si o servi.


Pofta Buna! 

0 comentarii:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...